«پیش شرط های توسعه و شادی پایدار» توسط حسینجانی بررسی می شود
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 274
نویسنده : محمدرضا آذری

در بیستمین و آخرین جلسه نشست ادبیات جهانی انسان در قرآن

«پیش شرط های توسعه و شادی پایدار» توسط حسینجانی بررسی می شود

خبرگزاری بسیج: بیستمین و آخرین جلسه ی نشست «ادبیات جهانی انسان در نهج البلاغه و قرآن» در سال ۹۲ روز چهارشنبه ۳۰ بهمن ماه در سالن سلمان هراتی حوزه هنری برگزار می شود،

به گزارش خبرگزاری بسیج، ابوالقاسم حسینجانی شاعر و پژوهشگر قرآنی با اشاره به آیات قرآنی یكی از اهداف آفرینش انسان كه منجر به توسعه پایدار در جامعه خواهد شد را خودشناسی انسان، ذكر كرد و گفت: اولین پیش شرط توسعه پایدار و شادی انسان ، رجوع انسان به خویشتن است و تا انسان به یاد نیاورد كه به خاطر چه چیزی آفریده شده است، هیچگاه نخواهد توانست به شادی و توسعه پایدار برسد.

وی از دیگر پیش شرط های توسعه پایدار در جامعه را خاتمه دادن به برخی موازی كاری ها در برخی سازمان ها و ادارات ذكر كرد و گفت: در حال حاضر بسیاری از فعالیت هایی كه در برخی ادارات و سازمان ها انجام می پذیرد، به صورت موازی كاری است و این نوع فعالیت ها هیچگاه نخواهد توانست جامعه را به توسعه پایدار برساند. ما در قران ونهج البلاغه شاهد این مطلب هستیم كه تا انسان دست از پراكنده كاری برندارد موفق نخواهد شد.

این پژوهشگر قرآنی طرز تفكرهای افراطی و تفریطی در جامعه های اسلامی را  یكی از آفت های توسعه  پایدار ذكر كرد و ادامه داد: در جامعه جهانی اسلام برخی از نگاه ها و تفاسیری كه از قرآن انجام می دهند بسیار افراطی و یا تفریطی است . طبق نظر قرآن و نهج البلاغه نباید به افراط و یا تفریط كشیده شویم، بلكه باید در تمام كارهایمان توجه به اعتدال داشته باشیم تا بتوانیم به نتایج مطلوبی در جامعه برسیم.

وی ایمان، اعتقاد، اعتماد به نفس و هجرت را از پیش شرط های جامعه پایدار ذكر كرد و  گفت: انسان ها ابتدا باید ایمان و شناخت كافی از خود داشته باشند كه با چه هدفی آفریده شده اند سپس با اعتماد به نفسی كه خواهند داشت، می توانند از زمانی كه خداوند در آفرینش در اختیارشان قرار داده به نحو احسن در جهت رشد و آبادانی كشورشان بهره گیرند.

حسینجانی، بدگمانی و بی اعتمادی در جامعه را یكی دیگر از آفت های جوامع ذكر كرد و گفت: اعتماد، اعتقاد و ایمان از اصلی ترین پیش شرط های توسعه پایدار در جامعه است و اگر انسان، با اعتقاد و اعتماد به نفس در فعالیت های روزانه خود شركت نكند قطعا به توسعه پایدار دست نخواهد یافت.

علاقه مندان برای شركت در این نشست می توانند ساعت 15 روز چهارشنبه 30 بهمن ماه به سالن سلمان هراتی حوزه هنری مراجعه كنند.



:: موضوعات مرتبط: , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: